گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

عراق آبستن تحولات جدید/ بغداد امروز تحت تاثیر سه رخداد مهم

                 

پایتخت عراق روز شنبه تحت فشار همزمان سه رخداد مهم قرار گرفته است، بطوری که پارلمان در انتظار اعطای رای اعتماد به کابینه جدید است، صدری ها در مرکز بغداد تجمع اعتراض آمیز کرده اند و پیاده روی زائران به سمت کاظمین به مناسبت سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) که شدت گرفته و تقریبا بیشتر خیابان های بغداد بسته شده است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، نیروهای امنیتی عراق امروز یکی از سنگین ترین روزهای کاری خود را شروع کردند ، چرا که تامین امنیت هر سه این رخدادها برعهده آنها گذاشته شده است و همین امر باعث شده اغلب خیابان های بغداد به خاطر راه بندان، قفل کند.
زائران امام موسی کاظم (ع) از داخل بغداد و شهرهای حومه به سمت کاظمین در شمال این شهر به حرکت درآمده و خیمه های پذیرایی از زوار در همه خیابان ها و حومه بغداد برپا شده است.
در مرکز شهر بغداد طرفداران مقتدی صدر برای تحت فشار گذاشتن پارلمان با هدف تصویب کابینه 'حیدر العبادی' تجمع کرده اند و با توجه به تلاقی این تظاهرات با حرکت زائران، بیشترین آشفتگی و تجمع بشری امروز در مرکز بغداد اتفاق افتاده است.
همزمان نیروهای امنیتی پل های 'سنک' و 'جمهوری' را در مرکز شهر به روی تردد خودروها و زائران بستند و یگان واکنش سریع با پوشیدن لباس های ویژه برخورد با اغتشاشگران، بر روی پل جمهوری صف کشیدند تا مانع عبور تظاهرکنندگان به سمت منطقه امنیتی سبز که در آن ساختمان پارلمان واقع شده است، شوند.
براساس بیانیه پارلمان ملی عراق، حیدر العبادی نخست وزیر به منظور گرفتن رای اعتماد برای مابقی وزیران کابینه اش امروز در جلسه پارلمان حضور می یابد.
انتظار می رود که العبادی اسامی پنج وزیر جدید را برای تکمیل کابینه خود به پارلمان معرفی کند.
پیشتر پارلمان ملی عراق در سه شنبه گذشته به پنج وزیر کابینه رای اعتماد داده و پنج وزیر دیگر را رد کرده بود و مقرر شد که العبادی به جای نامزدهای رد شده، اسامی جدیدی معرفی کند.
همزمانی رخداد سیاسی تصمیم گیری پارلمان درباره کابینه دولت و تجمع گسترده صدری ها در میدان 'التحریر' در مرکز بغداد با آیین معنوی سالروز زیارت امام موسی کاظم (ع) ، شهر بغداد را در حالت اضطراب و نگرانی از رخدادهای امنیتی غیر منتظره قرار داده است. 
بیست و پنجم رجب مصادف با سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) است که شیعیان در عراق پای پیاده از بغداد و شهرهای حومه عازم زیارت کاظمین می شوند.
این زیارت در عصر و شامگاه دوشنبه که تقریبا همه اهالی بغداد یکباره عازم کاظمین می شوند به اوج شکوه و عظمت خود می رسد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.