گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

ائتلاف ملی عراق:اصلاحات نباید بهانه ای برای تخریب باشد

                  

بزرگترین فراکسیون پارلمان عراق، معروف به ائتلاف ملی، پس از نشست ویژه شامگاه شنبه، در بیانیه ای خطاب به تظاهرکنندگانی که وارد ساختمان پارلمان و نخست وزیری شدند،اعلام کرد: نباید اصلاحات بهانه ای برای تخریب نهادهای قانونی باشد.


ائتلاف ملی در این بیانیه که روز یکشنبه منتشر شد،افزود که فراخوان برای اصلاحات نباید بهانه ای برای تخریب دارایی های عمومی و از کار انداختن نهادهای دولتی باشد.
ائتلاف ملی تاکید کرده است که اجرای اصلاحات و تغییر نباید به قیمت نادیده گرفتن چارچوب های قانونی باشد.
در این بیانیه، تعرض به برخی از نمایندگان و کارکنان دولتی در منطقه امنیتی سبز و تخریب اثاثیه های پارلمان محکوم شده و از تمامی قوای مسلح و تشکیلات مردمی معروف به 'الحشد الشعبی' خواسته است تا دربرابر این تحولات خطرناک فعلی، در یک صف واحد بایستند.
از طرفی دفتر نخست وزیری عراق با انتشار تصاویری از بازدید 'حیدر العبادی' از ساختمان پارلمان بعد از خارج کردن تظاهرکنندگان از آنجا، حجم تخریب را در این نهادهای عالی قانونگذاری عراق منتشر کرده است.
در این تصاویر دیده می شود که صندلی ها و میزهای ویژه نمایندگان در داخل صحن علنی پارلمان تخریب و شکسته شده اند.
دفتر نخست وزیر عراق افزود که العبادی به عنوان فرمانده کل قوای مسلح عراق به وزارت کشور دستور داده است که تمامی عوامل تخریبگر و تعرض کننده به نمایندگان و کارکنان دولتی را پیگرد قانون کند.
در این بیانیه تصریح شده است که وزارت کشور این عوامل را شناسایی و تحویل دادگاه قضایی دهد تا به جزای قانونی خود برسند.
تظاهرکنندگان دیروز شنبه در اعتراض به فساد اداری و مالی و همچنین انجام اصلاحات گسترده و اجرای سریع تغییرات کابینه در پارلمان، وارد منطقه امنیتی سبز شده و ساختمان پارلمان و نخست وزیری را اشغال کردند.
عده ای تظاهرکننده ، چند تن از نمایندگان پارلمان را از جمله 'عمار طعمه' رییس فراکسیون حزب فضیلت اسلام، 'آرام شیخ' معاون دوم رییس پارلمان از فراکسیون کردها و 'عباس البیاتی' از ائتلاف دولت قانون را ضرب و شتم کردند.
همچنین عده ای از تظاهرکنندگان خودرو حامل 'آلا الطالبانی' رییس فراکسیون کردها را متوقف کرده و قصد تعرض به وی را داشتند که با مذاکره با برخی از تظاهرکننده ها، توانست از این حادثه جان سالم به در برد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.