گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

صندوق توسعه از صادرات حمایت 2 هزار میلیارد تومانی می کند

                  

رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی گفت: تسهیلاتی به میزان 20 هزارمیلیارد ریال واز محل منابع ریالی صندوق، امسال برای حمایت از بخش صادرات اختصاص داده می شود.


به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی صندوق مزبور، سید صفدر حسینی افزود:بانک های عامل موظفند این تسهیلات را با نرخ 16 درصد در اختیار صادرکنندگان قرار دهند.
وی خاطرنشان کرد:سپرده گذاری تسهیلات یاد شده با اعلام ظرفیت های جذب این تسهیلات از سوی بانک های عامل، توسط صندوق توسعه ملی بزودی آغاز خواهد شد و امید می رود که تخصیص این رقم، گامی موفق در راه اجرای برنامه دولت برای افزایش 10 میلیارد دلاری صادرات کشور در چارچوب سیاست های ابلاغی اقتصادمقاومتی باشد. 
حسینی گفت: رقم تسهیلات مزبور، نزد بانک های عامل کشور سپرده گذاری خواهد شد، اما این سپرده گذاری نزد بانک‌ها، باید در قالب ارائه تسهیلات به صورت سرمایه در گردش برای صادرکنندگان کالاهای ایرانی مصرف شود.
رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی افزود: شیوه نظارتی لازم برای اطمینان یافتن از صرف درست این تسهیلات تدارک شده که با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی و بانک مرکزی و سایر نهادهای نظارتی اجرا خواهد شد.
به گزارش ایرنا، فروردین ماه امسال هشت میلیون و 183 هزار تن کالا به ارزش سه میلیارد و هفت میلیون دلار از طریق گمرکات اجرایی به خارج از کشور صادر شد که در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته از لحاظ وزن 37.89 درصد و از نظر ارزش 7.91 درصد افزایش داشت.
همچنین در این مدت، یک میلیون و 925 هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و 980 میلیون دلار وارد کشور شد که از لحاظ وزن دو صدم درصد کاهش و از نظر ارزش هفت صدم درصد نسبت به ماه مشابه در سال گذشته افزایش داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.