گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

صادرات 29 هزار تن کالای استاندارد از مرز مهران به عراق

                  

رئیس اداره استاندارد شهرستان مهران گفت: 29 هزار تن کالای استاندارد از ابتدای سال 1395 تاکنون از مرز مهران به عراق صادر شده است.


جعفر فرهادبیگی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این کالاها پس از بازرسی ها، نظارت و کنترل های مستمر تعداد 363 پرونده صادراتی و وارداتی توسط کارشناسان استاندارد از طریق مرز مهران به کشور عراق صادر شده است.
وی افزود: بیش از 68 درصد از این میزان کالای استاندارد تنها در یک ماه گذشته (اردیبهشت ماه) تحت نظارت اداره استاندارد صادر شده است.
رئیس اداره استاندارد مهران تاکید کرد: بیشترین کالای استاندارد صادر شده از مرز مهران مربوط به سنگ های ساختمانی، مواد غذایی (بستنی، ماست، دوغ و آب معدنی) و موزائیک و آجر می باشد.
فرهادبیگی اضافه کرد: در دو ماه گذشته تعداد 219 آزمون تعیین ماهیت (تعیین تعرفه گمرکی) در آزمایشگاه های اداره استاندارد مهران انجام شده است که بیشترین آن مربوط به سنگ های ساختمانی، سنگ آهن و الیاف پلی استر است.
وی دید کارشناسی از تعداد 30 مراکز عرضه و 20 مورد بازرسی و نمونه برداری از واحدهای تولیدی شهرستان مهران را از دیگر اقدام های نمایندگی استاندارد ایلام در بازارچه مرزی مهران طی 2 ماهه سال 95 عنوان کرد.
مرز بین المللی مهران در 85 کیلومتری جنوب باختری ایلام از کانون های مهم تردد مسافر و کالا به شمار می رود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.