گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

برداشت از میادین نفتی آذرشهرستان مرزی مهران تا شهریور امسال آغاز می شود

                       

 

 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استاندار ایلام گفت: برداشت 30 تا 35 هزار بشکه نفت در روز از میادین آذر واقع در شهرستان مرزی مهران در جنوب باختری استان ایلام از شهریور ماه امسال آغاز می شود.


به گزارش ایرنا، حشمت الله عسگری روز چهارشنبه در حاشیه بازدید دو نفر از منتخبان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی از میادین نفتی آذر مهران، اظهار کرد: با توسعه این میدان ظرفیت تولید نفت خام 65 هزار بشکه در روز افزایش می یابد.
وی اظهار کرد: هم اکنون این پروژه 50 درصد پیشرفت دارد و هنگامی که این پروژه به پیشرفت 70 درصدی برسد کار برداشت زود هنگام 30 تا 35 هزار بشکه نفت از آن آغاز و پیش بینی می شود تا شهریور این امکان فراهم شود.
معاون استاندار ایلام افزود: از محل صندوق توسعه ملی برای کمک به تسریع در اجرای این طرح نفتی 800 میلیون دلار اعتبار تزریق شده که به صورت فاز به فاز این کمک ها تا اتمام عملیات اجرایی ادامه دارد.
عسگری تاکید کرد: گاز حاصل شده از چاه های نفت این منطقه نیز برای تامین خوراک پتروشیمی به جنوب دهلران انتقال خواهد یافت.
میدان آذر در بلوک نفتی اناران از سخت ترین میدان های نفتی و گازی ایران از نظر حفاری و یکی از پرچالش ترین طرح های صنعت نفت است حجم نفت قابل استحصال میدان آذر حدود 400 میلیون بشکه برآورد شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.