گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

ضرورت توسعه و تعمیق همکاری های دو جانبه از دستاوردهای سفر مسئولان عراقی به ایلام است

                 

 مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و امور بین الملل استانداری ایلام گفت: ضرورت توسعه و تعمیق همکاری های دو جانبه از دستاوردهای مهم سفر استانداران و مسئولان استان های عراقی هم مرز با ایلام به این استان است.


حیدر نعمتی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تعمیق همکاری ها و توسعه روابط میان استان های هم مرز نقش مهمی در حفظ امنیت پایدار منطقه و بهبود وضعیت اقتصادی مردم این مناطق دارد.
وی افزود: در ماه گذشته سفرهای کاری برخی استانداران استان های هم مرز ایلام در کشور عراق به استان صورت گرفت که منجر به انعقاد تفاهم نامه های مشترک و تاکید بر توسعه و گسترش روابط همکاری و ایجاد مراودات تجاری و اقتصادی شده است.
نعمتی توضیح داد: در آخرین دیدار استاندار واسط عراق به ایلام که اواخر اردیبهشت ماه امسال انجام شد بر ضرورت تسریع در راه اندازی و اخذ مجوزهای لازم برای ایجاد بازارچه مرزی شهابی (چنگوله) تاکید شد.
وی گفت: مطالعه و تسریع در اجرای راه های دسترسی به بازارچه مذکور و تامین آب و برق مورد نیاز به مدت دو سال توسط استان ایلام و برگزاری نشست های مشترک بین گروه های کاری از دیگر مفاد این تفاهم نامه بود.
وی اضافه کرد: همچنین هفته اخیر گروهی از کارشناسان عراقی به منظور استفاده از تجارت شرکت گاز به این استان سفر کردند و پس از بازدید به بحث و بررسی و تبادل تجاربیات در این زمینه پرداختند.
نعمتی ابراز امیدواری کرد که توسعه روابط گسترده میان استان های همجوار عراق با استان ایلام منجر به حفظ و توسعه روابط اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی شود.
به گزارش ایرنا، استان ایلام دارای 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق است و در طول این مرز با استان های دیالی، میسان و واسط هم مرز است. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.