گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

تفاهم نامه همکاری میان اتاق مشترک عراق و ایران و اتاق بازرگانی ایلام امضا شد

                  

تفاهم نامه همکاری دو جانبه میان اتاق مشترک عراق و ایران و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان ایلام به امضا روسای دو اتاق رسید.


به گزارش ایرنا، این یادداشت تفاهم شامگاه دوشنبه میان فاضل رسول حمدانی به نمایندگی از کشور عراق و شعبان فروتن رئیس اتاق بازرگانی ایلام امضا شد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام در حاشیه این آیین گفت: این تفاهم نامه در قالب پنج ماده به تصویب رسید که شامل تقویت و توسعه تجارت، سرمایه گزاری مشترک، همکاری های علمی، اقتصادی و فنی است.
شعبان فروتن افزود: حمایت و تسهیل در اعزام هیات های تجاری و بازدید بازرگانان دو طرف به صورت فردی و گروهی در کنار برگزاری و مشارکت در اجرای نمایشگاه های تخصصی در ایران و عراق به منظور بهبود و گسترش همکاری های اقتصادی از دیگر مفاد این تفاهم نامه همکاری است.
وی یادآور شد: افزایش ملاقات های مرزی با هدف رفع مشکلات احتمالی تجار و بازرگانان و حل و فصل اختلافات از طریق مراکز داوری اتاق بازرگانی از اهداف این تفاهم نامه خواهد بود.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام تاکید کرد: اجرای دقیق و مستمر این تفاهم نامه گام مثبتی برای تقویت روابط استان های مرزی ایران و عراق است.
هیات 16 نفره شامل رئیس اتاق بازرگانی مشترک عراق و ایران، رئیس اتاق بازرگانی دیوانیه، مسئول برگزاری نمایشگاه ها در این استان و تعدادی از تجار و بازرگانان خوشنام این کشور روز یکشنبه وارد استان ایلام شدند و ضمن بازدید از ظرفیت های شرکت شهرک های صنعتی استان، در نشستی راه های توسعه مبادلات دوجانبه را نیز مورد بررسی قرار دادند.
استان ایلام در غرب ایران 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، استان های میسان به مرکزیت العماره، واسط به مرکزیت کوت و دیاله به مرکزیت بعقوبه سه استان مرزی عراق با ایلام است.
پایانه مرزی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی شهر ایلام به عنوان یگانه خروجی مرزی این استان کانون صادرات کالا به عراق است، سالانه بیش از یک میلیارد دلار کالای ایرانی از راه این پایانه مرزی به کشور عراق صادر می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.