گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

بازدید هیات تجاری و بازرگانی عراق از شهرک صنعتی ایلام

                 

تعدادی از تجار و بازرگانان کشور عراق امروز دوشنبه ضمن بازدید از واحدهای مستقر در شهر صنعتی ایلام با توانمندی های این استان در تولید محصولات مختلف آشنا شدند.


رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ایلام در حاشیه این بازدید به خبرنگار ایرنا گفت: این هیات 16 نفره که شامل رئیس اتاق بازرگانی مشترک عراق و ایران ، رئیس اتاق بازرگانی دیوانیه ، مسئول برگزاری نمایشگاه ها در این استان و تعدادی از تجار و بازرگانان خوشنام این کشور است، روز گذشته وارد استان شده و در نشستی راه های توسعه مبادلات دوجانبه مورد بررسی قرار گرفت.
شعبان فروتن افزود: هدف از بازدید این هیات از شهرک صنعتی ایلام معرفی واحدهای تولیدی ، سرمایه گزاری مشترک و توسعه مناسبات تجاری با رویکرد تقویت واحدهای صادرات محور است.
وی یادآور شد: هیات تجاری و بازرگانی عراق آمادگی خود را برای مشارکت در اجرای طرح های حوزه مواد غذایی ، شوینده ها ، تولید مصالح ساختمانی و محصولات کشاورزی اعلام کرده اند.
رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ایلام تاکید کرد: تعدادی از واحدهای مستقر در شهرک صنعتی ایلام هم اکنون به دلیل کمبود نقدینگی به تعطیلی کشیده شده و یا با حداقل ظرفیت فعالیت می کنند که می توان با استفاده از سرمایه تجار عراقی ضمن رونق این واحدها از محصولات تولیدی آنها برای توسعه صادرات به این کشور استفاده کرد.
استان ایلام در غرب ایران 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، استان های میسان به مرکزیت العماره، واسط به مرکزیت کوت و دیاله به مرکزیت بعقوبه سه استان مرزی عراق با ایلام است.
پایانه مرزی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی شهر ایلام به عنوان یگانه خروجی مرزی این استان کانون صادرات کالا به عراق است، سالانه بیش از یک میلیارد دلار کالای ایرانی از راه این پایانه مرزی به کشور عراق صادر می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.