گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

ساکنان مناطق مرزی نباید در کمبود و نارسایی بسر برند

                  

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: زیبنده نیست که مردمان مناطق مرزی هشت سال از کیان کشور حراست کردند مابقی عمر خود را در نارسایی و محرومیت بسر برند.


به گزارش ایرنا، محمد مخبر روز پنج شنبه در نشست شورای اداری استانداری ایلام با تسلیت ایام سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) گفت: اگر امروز شاهد امنیت و آرامش در کشور هستیم مرهون خون شهدا و پایمردی و مرزبانی مردم مناطق مرزی همچون ایلام است.
وی افزود: اقتدار و عزت و آزادی انقلاب مدیون خون شهدا و همه کسانی است که برای این آب و خاک از آرامش و رفاه خود گذشتند و جانانه در برابر دشمن ایستادگی کردند تا از سرحدات میهن دافع کنند.
وی ادامه داد: نباید اجازه داد که این مردم در محرومیت و نارسایی بسر برند زیرا اینان بیشترین خدمت را در هشت سال جنگ به نظام انجام داده اند.
وی افزود: بنیاد برکت با تمام توان برای رفع مشکلات و نارسایی ها، احداث مدارس، بهبود وضعیت اشتغال و اقتصاد و توسعه اماکن فرهنگی و زائر سرا تا حد امکان در این استان و سایر مناطق محروم خدمات خود را ارائه می کند.
مخبر از اختصاص 10 میلیارد ریال برای تعدیل نرخ تسهیلات به منظور فعال سازی طرح های راکد اقتصادی و تولیدی استان خبر داد و گفت: به منظور تکمیل زنجیره مرغ و گوشت ، احداث واحد گاوداری شیری، واحد بسته بندی و سردخانه در مرز مهران، پرداخت تسهیلات ارزان برای اجرای سه طرح ایستگاه پمپاژهمکاری لازم را انجام خواهد داد.
وی احداث 10 کتابخانه در 10 شهرستان استان، بحث تامین بیمه بافندگان فرش؛ تامین 20 میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز دی کلنیک ملکشاهی، احداث 460 واحد مسکونی برای زنان بی سرپرست فاقد مسکن روستایی و خانواده های چند معلولی، پرداخت 300 فقره تسهیلات 50 میلیون ریالی قرض الحسنه به طرح های صنایع دستی خانگی، اختصاص یک هزار میلیارد ریال برای توانمندسازی واحدهای صنعتی، احداث مدرسه به جای کانکس در روستاها، احداث مسجد در روستاهای فاقد مسجد، تکمیل مجتمع فرهنگی مهران و اختصاص 25 میلیارد ریال برای احداث پارکینگ زائران عتبات عالیات از دیگر موارد سرمایه گذاری بنیاد برکت در استان اعلام کرد.
وی توضیح داد: رهبر معظم انقلاب به امر سرمایه گذاری و رسیدگی به مناطق محروم تاکید دارد.
به گزارش ایرنا رئیس ستاد اجرایی فرمان امام و مدیر عامل بنیاد برکت به منظور افتتاح چند مدرسه و مسجد که با سرمایه گذاری بنیاد برکت در استان ایلام احداث شده بودند در ایلام حضور داشتند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.