گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

پرداخت بیش از ٣٠ میلیارد ریال حق مرزنشینی در استان کرمانشاه

                  

استاندار کرمانشاه اعلام کرد که در یک ماه گذشته بیش از ٣٠ میلیارد ریال حق مرزنشینی توسط فرمانداری های مناطق مرزی به مردم مرزنشین این استان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله رازانی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان ثلاث باباجانی گفت: در بازارچه های مرزی علاوه بر صادرات کالا از حدود یک ماه گذشته واردات کالا از طریق کوله بری (تجارت چمدانی) نیز دوباره راه اندازی شده است. 
وی با بیان اینکه در سال ٩٤، ٧٠ میلیون دلار کالا از بازارچه مرزی شیخ صالح ثلاث باباجانی صادر شده اظهار داشت: به دنبال آن هستیم تا با تامین کردن به موقع اعتبارات زمینه های توسعه این بازارچه را فراهم کنیم. 
وی با اشاره به تجارت چمدانی در این مناطق گفت: واردات کالاهای مشخص در قالب کوله بری به اقتصاد مرزنشینان کمک بسزایی خواهد کرد. 
رازانی با بیان اینکه در هر مرحله یک میلیون و ٥٠٠ هزار ریال به حساب سرپرست خانوار مردم مرزنشین واریز خواهد شد، گفت: تاکنون ٨٠ درصد خانواده های مرزنشین در مرحله اول این مبلغ را دریافت کرده اند؛ مرحله دوم پس از پایان خرداد ماه آغاز می شود. 

* طرح گرمسیری
وی به اجرای طرح عظیم گرمسیری در غرب استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در این طرح ٤٩ کیلومتر تونل و ٤٠٠ کیلومتر کانال اصلی ایجاد خواهد شد و بخشی از آب رودخانه سیروان به مناطق گرمسیری کرمانشاه انتقال داده می شود. 
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه خروجی این طرح در ازگله از توابع شهرستان ثلاث باباجانی است، افزود: سد ازگله در این منطقه تاکنون ٧٨ درصدی پیشرفت داشته و مرداد ماه امسال به بهره برداری خواهد رسید. 
رازانی عنوان کرد: با بهره برداری از این سد بیش از ٥٠ هزار هکتار از زمین های دیم استان کرمانشاه به آبی تبدیل می شود. 

* سند توسعه شهرستان های کرمانشاه
وی در بخش دیگری از صحبت های با بیان اینکه سند توسعه شهرستان های کرمانشاه تا پایان ماه مبارک رمضان آماده می شود، گفت: به دنبال آن هستیم تا سند توافق شده و نوشته شده ای را برای پیشرفت شهرستان های کرمانشاه آماده کنیم. 
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه پس از ماه مبارک رمضان رییس جمهوری به کرمانشاه سفر خواهد کرد، اظهار داشت: با توجه به لزوم آماده کردن اولویت های استان برای سفر رییس جمهوری احتمال به تعویق افتادن تهیه سند توسعه شهرستان ها وجود دارد.
استاندار کرمانشاه که به همراه جمعی از معاونان و مدیران کل استان به ثلاث باباجانی سفر کرده بود از بازارچه شیخ صالح و طرح های راه سازی و سد در دست احداث ازگله این شهرستان نیز بازدید کرد. 
شهرستان ثلاث باباجانی با 38 هزار نفر جمعیت در 138 کیلومتری شمارل غرب کرمانشاه واقع شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.