گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

ریزگردها دید افقی در شهر مرزی مهران را هفت هزار متر کاهش داد

                         

 با ورود یک توده جدید گرد و خاک و ریزگردها به آسمان شهرستان مرزی مهران، میزان دید افقی در این شهرستان مرزی به هفت هزار متر کاهش یافت.

رئیس هواشناسی مهران گفت: میزان دید افقی در این شهرستان اکنون به هفت هزار متر رسیده که سه هزار متر از وضعیت دید در هوای استاندارد و سالم کمتر است و این نشان از آلودگی هوا در این منطقه مرزی دارد.
علی محمدیان شامگاه دوشنبه با اشاره به افزایش سرعت باد در کشور عراق و انتقال گرد و خاک به سمت مرزهای کشورمان اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود ریزگردها تا روز سه شنبه در آسمان مهران باقی بماند.
وی افزود: هم اکنون دمای هوای این شهر مرزی 40 درجه سانتیگراد بالای صفر است که این دما نسبت به دمای هوای سایر شهرهای استان ایلام بیشتر است.
ساکنان شهرستان گرمسیری مهران با توجه به هم مرز بودن با کشور عراق بیش از سایر مناطق استان ایلام با پدیده ریزگردهای عربی و گرد و خاک رو برو هستند و این معضل مشکلات متعدد برای آنان ایجاد کرده است.
شهرستان گرمسیری مهران در 85 کیلومتری جنوب غربی شهر ایلام و در مسیر ایلام - دهلران واقع شده و از غرب با کشور عراق هم مرز است.
بر اساس پیش بینی های هواشناسی این ریزگردها با میزان غلظت رقیق تا متوسط تا اواسط هفته جاری همچنان هوای استان ایلام را تحت تاثیر قرار داده و غبار آلود می کند.
از ابتدای سال جاری تاکنون ایلام شاهد 12روز آلودگی ناشی از گرد و غبار و ریزگردهای عربی است که از سمت بیابان های عراق و سوریه وارد آسمان کشورمان به ویژه استان های مرزی همچون ایلام، خوزستان و کرمانشاه می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.