گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

رییس اتاق بازرگانی ایران: قاچاق کالا و ارز اثر تخریبی مستقیم بر فضای کسب و کار دارد

                       

رییس اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر این که قاچاق کالا و ارز اثر تخریبی مستقیم بر فضای کسب و کار دارد، گفت: یکی از اصلی ترین عوامل تشکیل دهنده رکود اقتصادی، نرخ پایین کسب و کار فرا مرزی است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، محسن جلال‌پور در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی پس از سخنان حبیب الله حقیقی رییس ستاد قاچاق کالا و ارز یکی از اصلی‌ترین مشکلات فضای کسب و کار ایران را قاچاق کالا و ارز دانست که به صورت غیر قانونی در کشور رد و بدل می‌‌شود.
رئیس اتاق بازرگانی،صنعت، معدن و کشاورزی ایران گفت: قاچاق کالا و ارز اثر تخریبی مستقیم بر فضای کسب و کار ایران دارد، وقتی ما در کشور فضای کسب و کار مناسب نداریم مبادلات به صورت زیر زمینی انجام می‌گیرد.
وی با تاکید بر این که قاچاق کالا و ارز از عوامل ایجاد کننده اخلال اقتصادی است، گفت: ایران در بحث کسب و کار فرا مرزی رتبه مناسبی ندارد، جایگاه 167 ایران در میان 180 کشور رتبه مناسبی نیست. 
جلال پور، یکی از اصلی ترین عوامل تشکیل دهنده رکود اقتصادی را نرخ پایین کسب و کار فرا مرزی دانست و تاکید کرد: قوانین فراوان و مخدوش اقتصادی موجب زمین گیری صنایع کشور شده است.
وی افزود: اقتصاد تورمی عملا موجب شکل‌گیری فضای غیر رقابتی و غیر علمی صنایع شده و بی توجهی به کیفیت تولید کالا موجب شده است کالاهای خارجی بازارهای ایران را تسخیر کنند.
وی با اشاره به این که براساس برآوردها 90 تا 95 درصد کالاها به شکل قاچاق در بازار توزیع می‌شوند، اظهار داشت: کالای قاچاق، تولید را کاهش می‌دهد و در نهایت موجب ورشکستگی کارخانه‌ها می شود که این موضوع، درآمد دولت را نیز به شدت کاهش می‌دهد.
وی تاکید کرد: لغو محدودیت های موجود به شکلی که مانع قاچاق شود باید در دستورکار قرار گیرد، برخورد جدی با قاچاق کالا و ارز با تکیه بر اقتصاد سالم و رقابتی می‌ تواند منجر به خروج کشور از فضای رکود اقتصادی شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.