گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

پیشرفته‌ترین دستگاه کنترل ایکس‌ری در گمرک های کشور مستقر می شود

                      

مشاور رئیس‌کل گمرک ایران از برنامه ریزی برای خرید پیشرفته‌ترین دستگاه کنترلی ایکس‌ری برای استقرار در گمرکات کشور خبر داد و گفت: ایکس‌ری‌های جدید می‌توانند روزانه بین یک هزار و 200 تا یک هزار و 500 دستگاه کانتینر را بسیار دقیق و با سرعت بسیار بالا اسکن کنند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از گمرک ایران، «علی کمره‌ای» با تایید این مطلب گفت: هم اینک چهار دستگاه ایکس‌ری برای گمرکات خریداری شده و به‌زودی مستقر خواهد شد، اما ایکس‌ری‌هایی که در حال برنامه‌ریزی برای خرید آنها هستیم می‌توانند روزانه بین هزار و 200 تا هزار و 500 کانتینر را با دقت بسیار بالا و با سرعت زیاد اسکن کنند.
وی افزود: گمرک جمهوری اسلامی ایران در این زمینه با چهار شرکت خارجی مذاکره کرده است و آنها موافقت کرده‌اند تا به‌صورت BOT (اجاره به شرط تملیک) برای تجهیز گمرکات ایران به امکانات پیشرفته کنترلی مشارکت کنند و این مذاکرات در حال نهایی شدن است.
کمره‌ای از فراخوان شناسایی اشخاص و شرکت‌های توانمند سرمایه‌گذار در زمینه دستگاه‌های ایکس‌ری کانتینری هم خبر داد و خاطرنشان کرد: همه شرکت‌های واجد شرایط داخلی که در این زمینه فعالیت داشته و دارای سوابق اجرایی مرتبط با موضوع هستند و یا دارای نمایندگی فروش بوده و تمایل به سرمایه‌گذاری در این بخش دارند، می‌توانند توانمندی‌های خود را به گمرک اعلام کنند.
ایکس‌ری‌های جدید این توانمندی را دارند تا با سرعت بالا محموله‌ها را اسکن کنند و استانداردهای جهانی در این ایکس‌ری‌ها رعایت شده است.
به گزارش ایرنا، پیشتر معاون حقوقی و نظارت گمرک جمهوری اسلامی ایران، از مجهز شدن تمامی گمرکات کشور به دستگاه ایکس ری برای کنترل کالاهای جابجا شده در مبادی گمرکی خبر داده بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.