گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

مرزهای خسروی و پرویزخان در تعطیلات عید فطر فعال است

futm_82135501-70839634.jpg
                         

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری قصرشیرین گفت: مرزهای پرویزخان و خسروی این شهرستان در ایام تعطیلات عید سعید فطر فعال است و مبادلادت اقتصادی در این مرزها طبق روال سابق انجام می شود.

نعمت الله نازپرورده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تجار ایرانی فعال در این مرزها در ایام تعطیلات عید فطر می توانند همانند گذشته به فعالیت های خود ادامه دهند و در صورت آمادگی تجار و پیله وران عراقی و حضور گمرک و پایانه عراق در این مرزها، صادرات کالا به اقلیم کردستان عراق و حوزه حکومت مرکزی بدون وقفه انجام می شود. 
وی با بیان اینکه مرزهای فعال ما رسمی هستند و تعطیلی آنها امکان پذیر نیست، اظهار کرد: با توجه به تعطیلی چند روزه عید سعید فطر در عراق از دوشنبه هفته جاری (14 تا 19 تیر) به دلیل حضور نداشتن نیروهای عراقی، فعالیت اقتصادی از سوی آنها در این مدت متوقف خواهد شد.
معاون فرماندار قصرشیرین با بیان اینکه تردد مسافر نیز از مرزهای پرویزخان و خسروی در ایام تعطیلات عید سعید فطر همانند سابق بدون وقفه انجام می شود، بیان کرد: در این ایام دستگاه های اداری مستقر در مرز فعال هستند و وظایف خود را همانند سابق انجام می دهند. 
نازپرورده، همچنین از توقف روند ترانزیت سوخت عراق به کشورمان از مرز پرویزخان در ایام تعطیلات عید سعید فطر به دلیل تعطیلی کشور عراق خبر داد.
روزانه بیش از یک هزار دستگاه کامیون حامل کالاهای صادراتی از مرز بین المللی پرویزخان و 500 دستگاه کامیون نیز از مرز خسروی به کشور عراق صادر می شود.
قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با 27 هزار نفر جمعیت بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و دو مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان در امتداد این مرز طولانی برای مراودات تجاری و اقتصادی میان دو کشور ایجاد شده است. 
54 درصد صادرات غیرنفتی کشورمان به عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان انجام می شود.

ut35_82135501-70839635.jpg
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.