گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

تبدیل قصرشیرین به منطقه آزاد تجاری در سفر رییس جمهوری پیگیری می شود

                         

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: تبدیل منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین به آزاد تجاری در سفر رییس جمهوری و کاروان تدبیرو امید به استان کرمانشاه پیگیری می شود.

مرادعلی تاتار روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تردد روزانه یک هزار و 500 کامیون حامل کالاهای صادراتی از دو مرز رسمی پرویرخان و خسروی و شرایط مناسب مرزها برای تردد مسافر و زائر، لزوم اجرایی شدن این طرح را دو چندان کرده است.
وی بیان کرد: منطقه ویژه اقتصاده قصرشیرین با ایجاد 29 هزار فرصت شغلی یک دورنما و چشم اندازی دارد که همسو با آن برای 20 سال آینده زمینه اشتغال و توسعه مطلوبی نیز در این منطقه ایجاد می کند. 
وی گفت: با تلاش های صورت گرفته همسو با آماده سازی مرحله نخست طرح منطقه ویژه اقتصادی، زیرساخت های مناسب و مطلوبی برای ایجاد سرمایه گذاری در این منطقه برای واگذاری به سرمایه گذاران فراهم شده است. 
وی افزود: قصرشیرین با داشتن دو مرز فعال خسروی و پرویزخان و 186 کیلومتر مرز مشترک و طولانی با عراق در دو بخش اقلیم کردی و حوزه عربی، از ظرفیت های زیادی برای پیشرفت و توسعه برخوردار است که سفر کاروان تدبیر و امید به استان کرمانشاه می تواند نقطه عطفی در تاریخ این شهرستان باشد. 
سرپرست فرمانداری قصرشیرین ادامه داد: صادرات در دو مرز خسروی و پرویزخان فعال است و امید است بتوانیم در این سفر با ارایه راهکارهای مناسب، روند توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی را افزایش دهیم. 
تاتار اظهار کرد: یکی از مهم ترین مطالبه های مردم مرزدار و شهید پرور قصرشیرین بازگشایی مرز خسروی است که با داشتن بزرگ ترین پایانه مرزی زمینی خاورمیانه، ظرفیت تردد روزانه 20 هزار تن از زائران و مسافران به عتبات عالیات را داراست. 
وی خاطرنشان کرد: در سال های قبل 14 واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با 322 اتاق و یک هزار و 200 تخت از اوایل دهه 80 در قصرشیرین ساخته شد تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت کنند که این مهم با هدف رونق بخشیدن به این شهر مرزی و بهره مندی مردم محروم آن از مزایای تردد زوار صورت گرفت. 
وی اضافه کرد که بسته بودن مرز خسروی باعث شد، هتل ها و مهمانپذیرهای قصرشیرین که با صرف هزینه های میلیاردی و با استفاده از تسهیلات بانکی بنا شده است در بلاتکیلفی و بی درآمدی به سر ببرند به طوری که حتی قادر به پرداخت اقساط وام های خود نیز نباشند. 
این مقام مسئول گفت: در شهرستان قصرشیرین آخرین بار مسدود شدن این مرز به هفدهم خرداد سال 92 بر می گردد که به دنبال وقوع حادثه تروریستی بر سر مسیر تردد زوار ایرانی که به شهادت 14 و مجروح شدن 44 زائر ایرانی عازم شهرهای مذهبی عراق منجر شد صورت گرفت و تاکنون نیز این ممنوعیت تردد ادامه دارد. 
تاتار، ابراز امیدواری کرد در سفر دکتر روحانی و کاروان تدبیر و امید به استان کرمانشاه ،علاوه بر بخشودگی جرایم و معوقه های دیرکرد تسهیلات بانکی در حمایت از هتل داران قصرشیرینی، شاهد بازگشایی مرز خسروی در این منطقه مرزی باشیم. 
وی گفت: با توجه به وجود مجتمع شهدای شیلات و فعالیت 64 مزرعه پرورش ماهی با تولید سالیانه بیش از یک هزار و 200 تن ماهیان گرمابی در قصرشیرین، در نظر است در سفر هیات دولت به استان کرمانشاه و این شهرستان مرزی، طرح احداث سکوی صادرات آبزیان در مرز رسمی پرویزخان در قالب منطقه ویژه اقتصادی مطرح شود. 
وی اظهار داشت: همچنین در سفر هیات دولت تلاش می شود تا آب مورد نیاز طرح دوم توسعه مجتمع شیلات شهدای قصرشیرین از محل سامانه آبیاری گرمسیری استان کرمانشاه در قالب یک طرح، مطرح و پیگیری شود. 
سرپرست فرمانداری قصرشیرین یکی دیگر از خواسته های مردم این شهرستان را احداث پل نصرآباد برای اتصال محله نصرآباد به این شهر عنوان کرد و گفت: در نظر است در این سفر، اعتبار مورد نیاز این طرح از محل منابع قرارگاه خاتم الانبیا مطرح و در دستور کار قرار گیرد. 
تاتار، با اشاره به ظرفیت های فراوان شهرستان مرزی قصرشیرین به ویژه در بخش صادرات، بر لزوم احداث فرودگاه در قصرشیرین تاکید کرد و افزود: در سفر کاروان تدبیر و امید در نظر است این طرح مطرح و پیگیری شود. 
وی گفت: وجود دو مرز رسمی خسروی و پرویزخان با دو پایانه رسمی و صادراتی، در صورت اتصال خط راه آهن غرب کشور به این منطقه، بستر مناسبی برای سرمایه گذاری و ایجاد صنایع تولیدی و پایین دست در این شهرستان مرزی فراهم خواهد شد. 
تاتار، ایجاد صنایع پایین دست و احداث واحدهای تولیدی در بخش های مختلف در شهرستان مرزی قصرشیرین و صادرات محصولات تولیدی و کالاها را از طریق مرزهای خسروی و پرویزخان مهمترین عامل برای خروج منطقه و استان کرمانشاه از رکود و رفع معضل بیکاری عنوان کرد. 
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت و با داشتن 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق ، دارای دو مرز رسمی و فعال پرویزخان و قصرشیرین است. 
بیش از 54 درصد از حجم صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق از طریق مرز رسمی و بین المللی پرویزخان قصرشیرین انجام می شود.
براساس اعلام استاندار کرمانشاه رییس جمهوری قرار است بعد از ماه مبارک رمضان به استان کرمانشاه سفر کنند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.