گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

کامیون های عراقی با ارائه گواهی مبدا مجوز خروج از مرز مهران گرفتند

                       

با رایزنی های مسئولان 2 کشور و ارائه گواهی مبدا برای کالاهای صادراتی ایران به کشور عراق، کامیون های عراقی حمل این کالاها مجوز خروج از گمرک ایلام را گرفتند.

به گزارش ایرنا، تعدادی از کامیون های عراقی در روزهای گذشته برای حمل محموله های صادراتی ایران به گمرک مرز مهران مراجعه کرده بودند ولی بدلیل اینکه این کالاها فاقد گواهی مبدا بودند نتوانستند نسبت به حمل کالاها اقدام کنند در نتیجه در پایانه مرزی مهران معطل شدند که این امر موجب بروز مشکلاتی در صادرات کالا به عراق شد.
یک مقام آگاه در مرز مهران گفت: همه واحدهای تولیدی و صادراتی، تجار و بازرگانان صادر کننده کالا به کشور عراق باید قبل از ارسال کالاهای صادراتی به مرزها، گواهی مبدا را از سفارت عراق در تهران دریافت کرده و سپس اقدام به صادرات محصولات خود به این کشور کنند.
وی که خواست نامش در خبر برده نشود، افزود: صادر کنندگان ایرانی باید قبل از ارسال محموله ها و کالاهای تولیدی خود به مرزها نسبت به تهیه این مجوز اقدام کنند تا در زمان رسیدن محموله به مرز، مشکلی برای خروج نداشته باشند.
وی یادآور شد: در روزهای اخیر تعدادی کامیون عراقی برای انتقال کالاهای صادراتی ایرانی به کشورشان به مرز مهران آمده بودند ولی بدلیل نداشتن گواهی مبدا کالاهای صادراتی موفق به حمل این کالاها نشدند.
وی اضافه کرد: با رایزنی های صورت گرفته بین مسئولان 2 کشور این مشکل برطرف شد و اکنون روند صادرات کالا به کشور عراق در مرز مهران به صورت عادی انجام می شود.
شهرستان مهران در 85 کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد و مرز مهران در 11 کیلومتری مرکز این شهرستان از مهمترین مبادی رسمی کشور برای صادرات کالا و همچنین تردد مسافر بویژه زائران است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.