گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

مبارزه با قاچاق کالا باید مداوم باشد

                    

دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی گفت: مبارزه با قاچاق باید مداوم باشد، نه اینکه طی دوره ای این کار را تشدید کرده و سپس فراموش کنند .

به گزارش روز جمعه ایرنا از پایگاه خبری اتاق ایران، حبیب الله انصاری افزود: قاچاق لوازم خانگی ضربه زیادی به تولیدکنندگان این صنعت می زند.
وی اظهار داشت: کالای قاچاق هیچ تضمین کیفیتی ندارد و استاندارهای آن مشخص نیست.حتی در مواردی محصولات قاچاق با نام های جعلی وارد می شوند که خدمات پس از فروش نیز ندارند اما چون قاچاق عوارض و گمرک پرداخت نمی کند، قیمت آن از نرخ مشابه خود که به صورت رسمی وارد می شود،پایین تر است. به همین دلیل برخی افراد فریب قیمت پایین تر کالا را خورده و محصول را خریداری می کنند.
این عضو هیات نمایندگان اتاق ایران همچنین با اشاره به مجازات در نظر گرفته شده برای قاچاقچیان گفت: قاچاقچی حساب ریسک خودش را هم می کند که اگر او را بگیرند چه خواهد شد اما باید دید چه مجازاتی برای قاچاقچی در نظر گرفته شده که حاضر به ریسک است و انبوهی لوازم خانگی قاچاق وارد می کند.
انصاری معتقد است: تمام دستگاه ها و سازمان های مسئول باید دست به دست هم داده و اعتقاد واقعی به مهار قاچاق داشته باشند. 
وی در خصوص اینکه برای مهار قاچاق باید نظام تعرفه تصحیح شود ، گفت: نمی توان به طور کلی نظام تعرفه ها را از بین برد.همچنین تعدد تعرفه ها و تغییر مکرر آنها کار درستی نیست.
این فعال بخش خصوصی در ادامه توضیح داد: با توجه به اینکه ما هنوز عضو سازمان جهانی تجارت نشده ایم ، می توان نظام تعرفه داشت . اگر نظام های تعرفه ای خوب مدیریت شود در راستای حمایت از تولید ملی، موثر خواهد بود لذا باید نسبت به تعدد قوانین و مقررات گمرکی و ساختار تعرفه ها و مدیریت واردات کالاها تجدید نظر کرد.
وی با تاکید بر اهمیت نظارت و انضباط بخشی به مبارزه با قاچاق ادامه می دهد: باید کار کارشناسی انجام شود. تعدد و تغییر تعرفه ها بدون کار کارشناسی برخی مواقع لطمه می زند. چون نظام تعرفه برای حمایت از تولید ملی است .
دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی افزود: 70 درصد نیاز مردم ایران به لوازم خانگی از تولیدات ملی تامین می شود ، از این رو تامین نیاز 30 درصد مابقی از محصولات وارداتی بوده که بخشی از آن مربوط به قاچاق است پس باید برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی، هرچه سریع تر جلوی ورود لوازم خانگی قاچاق گرفته شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.