گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

میزان خرید و فروش دلار و یورو در بازار متشکل ارز ایران

حجم معاملات دلار و یورو در بازار متشکل ارز ایران

              مدیر ارتباطات بازار متشکل ارز ایران گفت : میزان خرید و فروش دلار در بازار متشکل ارزی طی سال گذشته معادل ۶۱۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۲ دلار بوده است.


دکتر مهدی گوهررستمی در گفتگو با رسانه ملی افزود: میانگین قیمت دلار از ابتدای فروردین تا پایان اسفند پارسال ۲۳ هزار و ۲۲۰ تومان بوده و در این مدت پایین ترین و بالاترین نرخ معامله شده دلار به ترتیب ۱۵ هزار و ۶۷ و ۳۱ هزار و ۷۲۸ تومان بوده است.

گوهررستمی گفت:میزان خرید و فروش یورو در این بازار طی سال گذشته نیز معادل ۸۰ میلیون و ۷۱۶ هزار و ۱۰۰ یورو بوده که میانگین نرخ یورو ۲۷ هزار و ۷۴۹ تومان بوده و پایین ترین و بالاترین نرخ معامله شده یورو در بازار متشکل ارزی به ترتیب ۱۶ و ۳۶ هزار و ۹۹۹ تومان بوده است.

وی ادامه داد: میزان خرید و فروش درهم در بازار متشکل ارز ایران در سال۱۳۹۹، ۲۸ هزار درهم بود که میانگین نرخ درهم در این مدت ۷ هزار و ۷۶۹ تومان بوده و پایین ترین و بالاترین نرخ معامله شده درهم در این بازار به ترتیب ۶ هزار و ۱۱۱ و ۸ هزار و ۱۶۰ تومان بوده است.

در ادامه مدیر ارتباطات بازار متشکل ارزی نرخ ارز در باره معاملات چهارشنبه گفت: معاملات دلار با نرخ ۲۳ هزار و ۱۵۸ تومان در بازار آغاز و در صرافی ها نیز با نرخ ۲۳ هزار و ۱۸۹ تومان معامله شد.

گوهررستمی افزود: بازار روز چهارشنبه یورو را با نرخ ۲۷ هزار و ۸۲۹ تومان آغاز کرد که در سطح صرافی ها با یک درصد افزایش معادل ۲۸ هزار و ۱۰۷ تومان معامله شد.

(توضیحاتی در مورد مراحل انجام معاملات در بازار متشکل ارز ایران)

مراحل انجام معاملات در بازار متشکل ارزی
انجام معاملات در این بازار شامل چهار مرحله است که در مرحله پیش گشایش امکان ثبت، تغییر و حذف سفارش وجود دارد، اما سفارش ها معامله نمی شوند که این مرحله از ساعت ۹ تا ۱۰ صبح آغاز می شود.

در مرحله گشایش که از ساعت ۱۰ صبح شروع می شود، سفارش های ثبت شده در مرحله پیش گشایش، براساس نرخ نظری گشایش و با انجام یک حراج ناپیوسته معامله می شوند.

از لحظه گشایش تا ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه حراج پیوسته انجام می شود و در طی آن امکان ورود، تغییر و حذف سفارش وجود دارد که در این حراج، سفارش های خرید و فروش به محض تطبیق قیمت ها منجر به معامله می شود.

آخرین مرحله، مرحله تسویه معاملات است که طی آن تسویه معاملات انجام و در مشخصات نماد معاملاتی تعیین می شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.