گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

تاثیرات ورود رییسی به پاستور و تحلیف رییس جمهور بر بازار ارز دلار سکه و طلا

قیمت سکه، طلا و ارز امروز 27 دی

           

 14 مرداد ماه قرار است که حسن روحانی کلید پاستور را تحویل رییس جمهور جدید بدهد . طبق شیوه رییس جمهورهای پیشین حسن روحانی هم تلاش کرد در روزهای پایانی کار خود ارز زیادی را به بازار تزریق کند که به صورت صوری هم شده مقداری قیمت دلار را در روزهای پایانی کار خود پایین آورد , ولی با توجه ضعف قدرت روحانی در این روزها و قدرت بالای کانونهای نزدیک به رییسی آقای روحانی در این روزها نتوانست این سناریو را به خوبی پیاده کند.

چرا که رییس جمهور جدید دوست ندارد هنگام تحویل گرفتن دولت نرخ دلار به صورت مصنوعی پایین باشد . همچنان که همه ی دوستان میدانید بررسی قیمت دلار در هنگام تحویل گرفتن دولت و پایان هر دولتی به یکی از معیارهای عملکرد دولتها در ایران تبدیل شده است ,  زیرا قیمت دلار تاثیر مستقیمی بر اقتصاد ایران و قیمت کالاهای وارداتی دارد.

بنده پیش بینی می کنم که آقای رییسی در ابتدای کار خود سیاست تنش زدایی با همسایگان و از جمله عربستان و امارات متحده عربی را در پیش بگیرد و در پشت پرده در بازی سیاسی با آمریکا هم به تفاهم برسد و بتواند برجام را احیا کند , چون خرانه ارزی دولت خالی شده و بازسازی اقتصاد بیمار و بی رمق ایران نیاز شدیدی به ورد دلارهای نفتی به بازار ایران دارد.

البته چون آقای رییسی در دور نخست ریاست جمهوری قرار دارد و نیاز به رای برای دور دو انتخابات را دارد و تحقق وعدهای انتخاباتی و البته راضی کردن مردمی که هر روز یک قشر از آنها دست به اعتراض می زنند نیاز توافق با غرب و فروش نفت را برای دولتمردان آینده کشور بیشتر می کند.

با توجه مطالب گفته شده بنده پیش بینی می کنم دلار در ابتدای سرکار آمدن رییسی در دولت جدید دلار کاهش قیمتی در حدود دو هزار تومن را تجربه کند و به طبع آن انتظار کاهش قیمت طلا و قیمت سکه را داریم. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.